yowei

En av dom hade slagit i huvudet i t-banan

Publicerad 2007-04-30 11:17:36 i Vardag,

Känns som att det behövs skrivas nått här. Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen över helgen, men jag har haft sjukt mkt att göra eller bara inte orkat.

Måste kolla vad jag skrev sist tror jag. Ja juste, det va fredag då.

Ja jag jobbade ju i lördags till halv sex. Va väl inget speciellt som hände där. En helt vanlig arbetsdag. Sen på kvällen fick vi besök av mormor, moster och mina kusin. Vi fick göra en improviserad middag eftersom vattnet inte funkar. En vecka tog det innan det blev något fel på det här huset igen. Nu är det pumpen till vattnet som inte fungerar så vi har inget vatten någonstans. Mysigt eller hur?
Jaja, en improviserad middag va det. Vi drog fram grillen, gjorde lite improviserad marinad och försökte bemästra grillkonsten. Till detta hade vi klyftpotatis och någon sås mamma slängde ihop. Jag ska säga er att det blev super gott.
Efter detta ringde min kära vän och fick med mig på att gå ut. Jag drog till min andra kära vän på stört för att låna hennes dusch.
Sedan bar det av ut på stan. Jag och T åkte innan alla andra så vi åkte till ett litet föris å gick på toa och tog en shot. Det va de vi han innan vi va tvungna att åka tillbaka till gamla stan, dit vi skulle. När vi kom till stationen mötte vi upp hälften av dom vi skulle vara med. Dom andra hade inte kommit på tåget eftersom en av dom hade slagit i huvudet i t-banan. Hur nu det gick till? Har hört att det troligen gick bra för henne i alla fall. Hon va bara "lite" full.
Efter många om och men kom vi äntligen iväg till det där stället, kommer inte ihåg vad det hette just nu. J känner vakten så vi gled in gratis. Alltid en trevlig företeelse.
Eftersom jag inte hade några förväntningar alls så va stället okej. Lite mer av en pub fast dom hade dansgolv på våningen under, men inte med min sorts musik. Trevligt hade vi i alla fall.
Efter någon timma åkte T hem. Hon höll verkligen på att somna, jobbat hela dagen. Då va det jag och J kvar, + massa som hon kände där. Hon ville dra vidare sen så hon tänkte stanna kvar tills dom stänger, ifall vakterna skulle någonstans. Hon va extremt full och sprang efter dom hela tiden, lite fjantigt men jag ville inte lägga mej i. Jag stod och pratade med andra trevliga människor.
I alla fall så sa hon att dom skulle dra vidare, men jag kände mig tveksam. Jag va ju knappt full alls och såg på dom att dom troligen drev med henne.
Väl ute från klubben så drog dom helt enkelt hem. Som jag trodde då och J förstod inte alls vad som hänt.
Vi bestämde oss för att dra hem. Min buss gick dessutom då så de skulle varit perfekt. Vi mötte upp Js vän väktaren. Han och hans medarbetare eskorterad mej men mest J som knappt kunde stå till bussen. Såg väldigt komiskt ut, men han är ju för snäll.
Väl på bussen blev det tal om att gå på en efterfest hos Jo. Men när vi kom fram orkade vi inte gå dit så vi gick hem till J istället och Jo följde med. Där låg vi och snackade ett tag och sedan somnade vi.

Jag vaknade vid sju och kunde inte sova mer. Hade typ sovit en timma. Så jag drog hem. Hemma sov jag några timmar sen bar det av hem till T. T hade öppethus igår eftersom hon fyllt 20år. Vi åt massa mat och umgicks. Hade jätte trevligt.

Och sist men inte minst bar det av hem. Mamma är på Silja rock så jag är ensam hemma tills imorgon. Ska jobba idag så det blir nog inte valborgsfirande för min del.

Jisses vilket inlägg det blev!

Kommentarer

Postat av: Jim

Publicerad 2007-04-30 11:22:11

Om det var trevligt igår, hur ska det gå att toppa ikväll?

Postat av: Helena

Publicerad 2007-04-30 11:30:15

Jim: Trevlig kväll är inte alls samma sak som en toppen kväll för mig. Så det skulle ju absolut gå. Men man måste ju ha humöret också, och det känns inte som att jag har det just nu. Men man vet aldrig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yowei

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela