yowei

Studenttips (ÖoB)

Publicerad 2009-11-24 15:48:04 i Tips,

Nu när man är student och lever på bidrag och lån (va på socialkontoret igår och vi studenter klassas som fattiga, vi har till och med lägre inkomst en dom som får social bidrag) tänkte jag tipsa om saker som jag tycker är fiffigt och framför allt billigt. Man hittar sina knep för att kunna köpa det mesta trotts sin tajta budget.

Det första jag vill lyfta fram är Överskottsbolaget (ÖoB). Jag känner mig super töntig som skriver om ÖoB, det är nästan lite pinsamt, men det är verkligen värt att köpa vissa saker där. Allt är inte jätte roltigt och butikerna är världens tråkigaste lokaler, men köks och toalett saker eller block och pärmar kan man få riktigt billigt. Jag va där för en vecka sedan och köpte lite saker. Bland annat tandkräm för 9kr, Head & Shoulders Shampo för 25kr, Dove Balsam för 10kr och hårspray för 15kr. Om man är kräsen när det gäller märken är kanske inte detta inte ett så bra allternativ. Men är man som jag och inte bryr sig om märken så rekomenderar jag det starkt. Jag har turen att ha ÖoB på vägen till skolan också ;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yowei

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela