yowei

18:35 Funderingar

Publicerad 2011-04-04 18:35:48 i Allmänt,

Det är så mycket jag börjar fundera på under min utbildning till socionom. Det är så mycket runt om kring sig själv och andra människor som jag inte vet om. Jämför jag kunskapen jag hade med kunskapen jag har nu om människor är skillnaden enorm! Jag ser på människor ur helt andra glasögon. Har mer förståelse för människor som enligt normen uppfattas annorlunda, människor som inte klarar sig ur svåra situationer och människor som bara ger upp. Jag förstår fördomarna mot socialtjänsten men jag förstår också socialtjänstens beslut i olika frågor. Det är en otroligt intressant utbildning jag går. Nu ska jag bara försöka komma underfund med vad jag ska göra med all min kunskap när jag är klar! Från de ena till det andra så börjar de komma krokusar i Örebro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yowei

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela