yowei

22:40 Hallå, jorden anropar Helena!

Publicerad 2011-05-24 22:40:12 i Flummigt,

En lite rolig historia kommer här! För någon månad sedan va jag tydligen med i en tävling som socialdemokraterna hade på universitetscampus inför omvalet här i Örebro. Vi deltog glatt men sen tänker man ju inte så mycket mer på de.

Några veckor senare går jag förbi några som har ännu en tävling inne i skolan (dom bjöd på godis och de va egentligen bara de jag ville ha!). Jag och min gruppkamrat ställer oss och ska ta lite godis varpå dom frågar om vi vill vara med i tävlingen. Min gruppkamrat svarar då att vi redan har gjort den tävlingen. Jag trodde hon sa så bara för att låtsas så vi skulle få vårt godis ;). Men ibland är jag lite halvblåst så jag ställer mig och gör tävlingen i alla fall och tror fortfarande att jag inte gjort den innan.

När jag skriver i min mail på blanketten utbrister en av arrangörerna "Men är det du som är Helena? Då har ju du redan vunnit ju!". Alltså förstå mitt feta frågetecken i ansiktet!!! Jag tror ju fortfarande att jag aldrig gjort den där tävlingen (det va alltså samma som vi hade gjort tidigare för socialdemokratern!). Dom frågar om jag fått ett mail från dem, vilket jag inte hade (detta gjorde ju att jag trodde på dom ännu mindre). Jag gav i alla fall mitt nummer till dom och gick därifrån fortfarande helt lost. Några timmar senare fattar jag och kommer ihåg hela grejen och några veckor efter det sitter jag nu här med mitt pris ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yowei

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela